aproape de sufletul meu


Geo Dumitrescu - Banala

Astazi, punand mana pe ochi,
m-am gandit ca esti frumoasa, ca te iubesc,
ca as vrea sa fii intotdeauna a mea...
Si gandul mi se parea cuminte si firesc.

Am plecat apoi cu tine prin viata-
desigur, totul este roz si plin ca in literatura,
sau ca intr-un refren de tangou...
In clipa asta ti-am simtit buzele pe gura...

Cu toate ca esti frumoasa,
desi faptul ca te iubesc imi pare evident,
cu toate ca in definitiv n-ai facut decat sa ma saruti,
Nu stiu de ce te urasc in acest moment...



Ion Minulescu
Celei care minte

Eu ştiu c-ai să mă-nşeli chiar mâine...
Dar fiindcă azi mi te dai toată,
Am să te iert -
E vechi păcatul
Şi nu eşti prima vinovată!...

În cinstea ta,
Cea mai frumoasă din toate fetele ce mint.


Celei care pleacă


Tu crezi c-a fost iubire-adevărată...
Eu cred c-a fost o scurtă nebunie...
Dar ce anume-a fost,
Ce-am vrut să fie
Noi nu vom şti-o poate niciodată...

(...)

A fost un vis,
Un vers,
O melodie,
Ce n-am cântat-o, poate, niciodată...
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

De-abia plecasesi

Poezie de dragoste de Tudor Arghezi

De-abia plecasesi. Te-am rugat să pleci.
Te urmăream de-a lungul molatecii poteci,
Pân-ai pierit, la capăt, prin trifoi.
Nu te-ai uitat o dată înapoi!

Ti-as fi făcut un semn, după plecare,
Dar ce-i un semn din umbră-n depărtare?

Voiam să pleci, voiam si să rămâi.
Ai ascultat de gândul ce-l dintâi.
Nu te oprise gândul fără glas.
De ce-ai plecat? De ce-ai mai fi rămas?

Tu crezi c-a fost iubire-adevărată?...
Eu cred c-a fost o scurtă nebunie!


Comentarii