" .... Papusa ..."







Toamna a ramas toamna poate si pentru faptul ca nu te-am cunoscut pe tine in perioada frunzelor cazatoare. 
Strazile sunt pline de oameni grabiti si reci. 
Merg alene, fara nici o tinta reala, pentru ca am de omorat cateva ore. Frigul mi se imprima in corp in timp ce picioarele mele merg fara reper, in fata......

Am trecut pe langa iar apoi m-am intors mecanic. Terasa inca mai era afara......... Mai ti minte ca atunci cand am fost prima oara se pregateau de vara ...? 

Acum e toamna si am ramas doar eu cu fantoma ta care nici macar nu ma mai tine de mana. Am intrat si am comandat un vin fiert .. Da iubitule, pentru ca este toamna iar tu nu mai esti langa mine ... Fotolile pe care am stat au disparut la fel ca si tabloul cu Clujul interbelic .. Va sa zica doamna T s -a apucat de reamenajat.
Ea a ramas la fel de neschimbata, cu mersul ei in pas de vals si rochii in plie.. Sascha e la fel de pufoasa si manaca o prajitua intr-un colt in timp ce papagalii stau linistiti in colivia lor de pe geam. Miroase a carti vechi si a betigase parfumate. Totul a ramas la fel .. Mai putin noi si fotolile antice. Cafeneaua e identica, exceptand faptul ca tu nu esti aici, vinul meu e fiert, afara frunzele cad, nu inverzesc iar fotolile au disparut ... La fel ca noi. 

Este ciudat. Ma simt acasa si totusi goala.
Scormonesc trecutul .. Dupa tine. Mi-ai promis ca te voi uita. Mi-ai promis ca voi fi bine .. Asta dupa ce spuneai ca esti al meu. Am visat stelele, luna, rasritul si apusul... Alaturi de tine. 
Unde esti .. Si de ce nu vi?
De ce nu vezi ca totul in mine tanjeste macabru .. Dupa zambetul tau si ... "papusa"? Imi este dor de tine .. Si de mine. Sti, in 2 zile se presupunea ca voi fi in Bucuresti. Ce naiva, nu ? Pana si eu rad de mine in timp ce sufletu-mi plange dupa tine. 
Daca vreodata vei citi aceste randuri, sper ca esti bine. Sper ca esti fericit si ca ocazional te mai gandesti la biata naiva care te-a cautat toamna si care acum scrie cu lacrimi in ochii si dor in suflet povesti de amor unei fantasme ...


M-am intors acasa Andrei ... Si nu am dat de tine.

Comentarii