Printre oglinzi




Cand ti se frange inima, ii o liniste totala. Nu ai zice ca un lucru atat de dureros, poate fi atat de linistit. Doar tu sti. Doar tu sti cum ii sa fi mai mult mort decat viu.
Ii sentimentul ala, ca si cand cineva iti da un pumn in piept si nu mai poti respira. Ramai fara aer, esti in cadere.

Pe autocar ma gandeam la sufletul meu. Cum ii el conceput, cum functioneaza.
Cred ca ii o incapare plina de oglinzi. Unele mai mari, altele mai mici, noi si vechi. Fisurate, sparte si pline de cioburi, sau abia venite de la magazin.
Tind sa cred ca fiecare relatie, simbolizeaza o anume oglina.... Si te trezesti in fata ei, cand ii curata, stalucitoare si frumoasa. Apoi vine el ... Si o loveste. Se fisureaza putin, dar nu mult... Si tot asa... Cu fiecare lovitura, ii tot mai avariata. Intr-un final, se sparge.

Oglinda din sufletul lui, cred ca s-a spart doar acum. Insa a mea .... Vai Doamne , a mea .... A mea a spart-o  de anul trecut, de pe vremea asta.
A cazut , si m-am trezit cu cioburi la picioare.... Dar in colturi... Inca mai era o urma din tot ce a fost vreodata.... Si nu mi-am pierdut speranta, cat timp inca mai era ceva pentru care sa lupt.

In ultimele noua luni, zi de zi, mi-am reparat cate putin oglinda. Am lipit cate o bucatica de iubire si incredere, cu greu. Intre timp, o mai lovea, dar nu atat de rau incat sa se prabuseasca toata.

M-am trezit in vis, intr-o incapere intunecata, cu multe oglizi, fiecare cate un nume de barbat, una mai prafuita ca alta.
Stateam in fata oglinzii relatie noastre, si incercam sa din nou, sa repar raul facut de el.
Se uita la mine. Nu zicea nimic. Ma judeca doar. Ca de ce sunt atat de slaba, ca de ce ma las atat de usor guvernata de sentimente.
Cu cioburi in mana, si un zambet trist pe fata, i-am replicat:
"Dar Alex .... Eu sunt puternica, pentru ca eu lupt. Eu ma chinui zi de zi, sa imi repar oglinda mea ... Dar tu... Tu ce faci? Tu o lasi pe a ta intr-un colt fisurata, si astepti sa se depuna mai rau praful pe ea pana se sparge de tot si nu mai ramane nimic.... Nu crezi ca ar trebui sa te apuci si tu sa ti-o repari decat sa te dai batut ?"






Comentarii